Mo i Rana Soroptimistklubb

Mo i Rana Soroptimistklubb ble stiftet i 1953 og har i dag 32 medlemmer.
Mo i Rana Soroptimistklubb er en lokal klubb i SI Norgesunionen, vi er tilsluttet Soroptimist International (SI), en verdensomspennende frivillig organisasjon som er religiøst og partipolitisk nøytral.

Vi engasjerer oss for å bedre kvinnens stilling i samfunnet, nasjonalt og internasjonalt. Vi jobber for bedre helse og miljø,  fremme utvikling og fred. Fremme vennskap mellom kvinner lokalt og globalt.

Som medlem i klubben vår blir du kjent med kvinner med ulik yrkesbakgrunn. Du får mulighet til egenutvikling , til å engasjere deg i ulike prosjekter, i lag med andre. I tillegg får du et nettverk av kvinner verden over. Påtar du deg verv, får du muligheten til å delta på nasjonale og internasjonale kvinnekongresser.

Vi møtes den første onsdagen i måneden. På møtene har vi blant annet  foredrag, diskusjoner, bedriftsbesøk og ”5-minutter” . Tid til å prate sammen er også viktig. Vi har det trivelig på klubbkveldene!
Havmannen er én av skulpturene som er en del av Skulpturlandskap Nordland. Den ble skapt av den engelske kunstneren Antony Gormley, og er plassert i Ranfjorden ca. 15 meter fra strandkanten i Mo i Rana.
Mo i Rana, foto: Rana Kommune